Saturday, September 24, 2011

Veteran Liverpool, MU sertai Pilihan Selangor

Lawan Singapura rebut Piala Sultan Selangor

BEKAS pemain Liverpool, Jason McAteer dan bekas pemain Manchester United, Jesper Blomqvist bakal memperkuatkan skuad Pilihan Selangor dalam pertemuan menentang Singapura bagi merebut Piala Sultan Selangor edisi ke-10 di Stadium Shah Alam, 1 Oktober ini.

Langkah menggunakan dua tenaga import yang pernah beraksi dalam saingan Liga Perdana Inggeris (EPL) itu bagi memberi keseimbangan antara kekuatan Selangor dan Singapura yang dimantapkan dengan kehadiran ramai pemain berstatus 'nutralisasi'.
Selain kehadiran dua bekas pemain EPL itu, Pilihan Selangor juga akan memanggil bekas pemain negeri itu yang kini beraksi bersama kelab Indonesia, Pelita Jaya FC, Mohd Safee Sali bagi memantapkan pasukan dalam usaha merampas kembali trofi kejuaraan dari pasukan jiran itu.
Saya yakin gandingan Safee dan dua pemain import itu bukan saja mampu memperkuatkan Pilihan Selangor menghadapi lawan yang dibarisi ramai pemain import, tetapi ia juga mampu menyajikan satu perlawanan yang menarik untuk penonton, kata pengerusi jawatankuasa penganjur Piala Sultan Selangor 2011, Datuk Abdul Karim Munisar pada sidang media di Kuala Lumpur, semalam.

Sejak kejohanan Piala Sultan Selangor ini diperkenalkan, Selangor dan Singapura masing-masing memenanginya empat kali dan seri sekali, namun dua edisi terakhir dimenangi oleh Singapura.

McAteer, 40, dan Blomqvist, 37, kedua-duanya pemain tengah masing-masing mewakili Liverpool dan United pada pertengahan 1990-an hingga sekitar 2000. McAteer kini berkhidmat sebagai pemain dan penolong pengurus untuk kelab di England, manakala Blomqvist masih aktif terbabit dalam perlawanan bola sepak di negara asalnya, Sweden.

Sekalipun agak berusia, kedua-dua mereka masih aktif dan pengalaman mereka beraksi dalam saingan EPL pastinya sedikit sebanyak akan membantu memantapkan skuad Pilihan Selangor.
Seperti edisi sebelum ini, selain aksi Pilihan Selangor menentang Pilihan Singapura, peminat turut akan dihiburkan dengan aksi veteran Selangor menentang Singapura. Tiket perlawanan berharga RM10 dijual di Hotel Quality Shah Alam dan City Center Kuala Lumpur; Hotel Concorde Shah Alam; Hard Rock Cafe Kuala Lumpur dan Stadium Shah Alam.

No comments:

ENTRI TERKINI

Grab the widget  IWeb Gator
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KONGSI BLOG ANDA

IKLAN