Friday, August 19, 2011

Windows 8 bakal dilancarkan pada 2012?



Microsoft baru-baru ini telah menjalankan demo untuk memperkenalkan Windows 8 yang bakal dilancarkan dalam tahun 2012 akan datang. Sudah semestinya bagi pengguna Windows akan menanti saat ini untuk melihat apakah wajah dan kriteria terbaru yang bakal dipamerkan oleh Windows 8 ini.




Apakah Windows 8 ciri-ciri yang Microsoft cuba tonjolkan?

Pada dasarnya, Microsoft menunjukkan bagaimana Windows 8 akan bekerja di kedua-dua tablet dan PC tradisional. Skrin utama sistem operasi yang penuh dengan panel, besar dan terjamah, seperti jubin tinggal di Windows Phone 7, dan dari sana anda boleh ketuk dan sapu cara anda untuk aplikasi berasaskan sentuh yang lain. Tetapi dibawah lapisan yang mudah tersentuh jelas Windows yang lama, dengan bar tugas, pengurus fail, ikon app - semuanya.




Bagaimana kerja sentuh antara muka?

Dari menu mula, yang menunjukkan maklumat asas seperti masa dan tuduhan e-mel yang belum dibaca, sapu pengguna ke atas untuk mendedahkan skrin utama dan jubin. Dengan Phone Windows 7, apps dapat menunjukkan beberapa maklumat dalam genting - pengguna tidak perlu klik pada app cuaca untuk melihat suhu semasa, contohnya. Swiping dari bezel yang betul membawa satu menu yang boleh membawa pengguna dari app kembali ke skrin utama.

Pengguna boleh berbilang tugas antara aplikasi terbuka oleh swiping di seberang dari bezel kiri. Dan di sinilah terletaknya ciri-ciri yang paling 'cool-cari Windows 8: Apabila swiping dalam app baru, pengguna boleh snap di tempat sebelah app yang sedang berjalan. Ini membolehkan pengguna untuk melihat dua aplikasi pada masa yang sama - sesuatu yang tidak sedia ada tablet OS boleh lakukan.



Bagaimana akan Windows 8 aplikasi bekerja?

Microsoft berkata, ia mencipta jenis baru app untuk Windows 8 menggunakan HTML5 dan Javascript, dan mereka banyak seperti aplikasi yang anda harapkan untuk mencari tablet. App cuaca menunjukkan ramalan lima hari. Pembaca berita memaparkan kisah-kisah dan imej thumbnail dalam anak tetingkap, besar dan segi empat tepat. Microsoft juga menunjukkan Internet Explorer 10, yang dioptimumkan untuk sentuhan. Mungkin Microsoft akan mengedarkan aplikasi ini melalui kedai sendiri - ada jubin "Store" dalam versi Windows 8 yang Microsoft menunjukkan - tetapi



Bagaimana pula dengan aplikasi Windows sedia ada, seperti Office dan Photoshop?

Mereka masih akan bekerja. Loading salah satu aplikasi ini akan membawa versi Windows yang lebih akrab. Menurut Semua Perkara Digital, klasik Windows apps akan menggunakan "hit kabur mensasarkan" untuk membantu pili jari, tetapi mereka tidak akan dioptimumkan untuk skrin sentuh seperti concoctions HTML5/Javascript Windows 8. Apps Legacy boleh, bagaimanapun, jalankan bersebelahan dengan Windows 8 aplikasi baru.

Tetapi apa yang kira-kira PC Windows yang dijalankan pada cip ARM? Adakah aplikasi legasi yang dijalankan kepada orang-orang peranti?

Ada yang dapat difikirkan bahawa peranti Windows yang berasaskan ARM akan terhad kepada pengguna antara muka sentuh-centric dalam Windows 8, tetapi Microsoft tidak membuat sebarang pengumuman di hadapan itu. Malah, Microsoft baru-baru ini menafikan dakwaan yang dibuat oleh eksekutif Intel tentang aplikasi yang akan berjalan di ARM mesin berasaskan Windows. James Intel Renee berkata mengharapkan sekurang-kurangnya empat versi Windows untuk pemproses ARM, dan bahawa tidak ada versi ini akan serasi dengan aplikasi dari Windows XP, Vista atau 7. Microsoft berkata, kenyataan-kenyataan ini "dgn nyata tidak tepat dan malangnya mengelirukan," tetapi tidak menjelaskan perkara itu dengan mana-mana butiran. Dalam erti kata lain, soalan yang masih tidak terjawab.

Bilakah tarikh siaran Windows 8?

Microsoft CEO Steve Ballmer telah dikatakan bahawa Windows 8 akan dilancarkan pada tahun 2012, tetapi syarikat itu belum apa-apa yang lebih spesifik daripada itu. Menjangkakan lebih banyak butiran pada Windows 8 pada bulan September, apabila Microsoft akan mengadakan persidangan MEMBINA untuk pemaju. Buat masa ini, lihat video pertama Microsoft Windows 8 dalam tindakan.











No comments:

ENTRI TERKINI

Grab the widget  IWeb Gator
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KONGSI BLOG ANDA

IKLAN