Thursday, August 18, 2011

[Bergambar] Step untuk membuat Gambar 3D

STEP 1


Gambar asas yang baik akan mempunyai subjek yang terkenal dengan garis yang kuat, perspektif yang kukuh, dan latar belakang rapi. Anda juga harus menggunakan setinggi imej resolusi yang mungkin.

Imej ini tidak mempunyai perspektif yang kukuh super, tetapi jika anda lihat pada imej saya yang lain, anda akan melihat bahawa imej kerja-kerja dengan perspektif yang kukuh terbaik.


STEP 2


Membuka imej baru, dan kosong dengan dimensi yang sama seperti gambar asas anda. Buat lapisan ini apa saja warna yang anda mahu latar belakang anda. (Saya memilih kelabu) alternatif, anda boleh menggunakan corak atau imej sebagai latar belakang anda yang lain.

Seterusnya, buka foto asas sebagai lapisan. Melakukannya dengan cara ini akan membuat ia mudah untuk bekerja dengannya, kerana anda tidak boleh menggerakkan apa-apa di sebalik lapisan latar belakang dicipta apabila anda membuka imej. Anda akan melihat mengapa yang penting untuk mempunyai gambar asal di lapisan kedua tidak lama lagi.

Akhir sekali, buat lapisan baru yang telus bagi bingkai.


STEP 3



Buat pilihan segi empat tepat tentang saiz yang sama dengan subjek anda pada lapisan atas telus.

Isi ia putih dengan alat mengisi baldi

Mengecilkan pilihan (Pilih> Shrink) oleh kira-kira 50 piksel, lebih atau kurang bergantung pada saiz gambar anda.

Potong di bahagian tengah gambar (Ctrl-x)


STEP 4


Sekarang menggunakan alat perspektif (sama ada dari toolbox atau Tools> Tools Transform> Perspektif) untuk memutarbelitkan perspektif jangka supaya ia sepadan dengan subjek.

Apabila menggunakan alat perspektif, anda hanya perlu klik dan seret sudut untuk menyesuaikan perspektif.

STEP 5


Dalam langkah ini, kita akan menggunakan topeng lapisan, sesuatu yang pertama kali (atau pengguna biasa!) Mungkin tidak biasa dengan. Topeng lapisan membolehkan anda dengan mudah meliputi bahagian lapisan anda tidak mahu menunjukkan. Terdapat hanya dua kaedah-kaedah yang anda benar-benar perlu tahu tentang topeng lapisan:

White membuat imej yang boleh dilihat
Black membuat imej maya.

Ingat, topeng lapisan tidak mengubah imej sehingga anda memohon mereka, jadi anda boleh pergi ke depan dan ke belakang, dan percubaan dengan meliputi atau menunjukkan hal baru sehingga ke kanan.

Klik kanan pada lapisan dengan gambar, dan pilih "Tambah topeng lapisan". Dalam kotak dialog yang muncul, pilih "White (kelegapan penuh)".

Bermula dengan mengesan di seluruh kerangka dan sebahagian daripada subjek di luar kerangka dengan alat pensil, dengan warna hitam (ingat kaedah-kaedah yang hitam membuatkan imej maya). Dengan kebanyakan alat, anda boleh mengadakan peralihan untuk membuat garis lurus, yang membantu banyak apabila melakukan potong kasar dan bingkai.

Sila ambil perhatian bahawa latar belakang saya kelabu kerana saya sudah mengisinya dengan warna kelabu. Apabila anda membuat topeng lapisan, latar belakang akan menunjukkan melalui di mana sahaja anda membuat imej utama anda yang tidak dapat dilihat dengan lukisan hitam. Jadi, dalam kes saya, anda melihat latar belakang kelabu. Jika anda belum berwarna latar belakang anda, anda mungkin akan melihat putih.

Bahawa subjek dan bingkai sepenuhnya yang digariskan, mengisi latar belakang hitam (ini menjadikan bahawa kawasan imej maya utama). Setelah anda mempunyai garis kasar, zum dalam hampir sebenar dan mengambil topeng lapisan sehingga ke tepi subjek.

Untuk tugas ini, saya menggunakan alat berus cat dengan "berus kabur" (lihat dalam kotak pemilihan berus) untuk membuat kelebihan yang sedikit kabur tentang subjek ini. Pastikan untuk zoom in - dekat ( atau kaca pembesar dalam toolbox) super untuk mendapatkan maklumat buat.

Setelah anda berpuas hati dengan topeng lapisan anda, klik kanan pada ia dalam senarai lapisan, dan pilih "Guna topeng lapisan".

STEP 6


Sekarang, pusing kelegapan anda lapisan kerangka ke bawah untuk kira-kira 50. Ini akan membolehkan anda melihat betul-betul di mana subjek anda pergi dibawah bingkai.

Memadam mana-mana bahagian kerangka yang menyembunyikan subjek, dan menggunakan alat-alat yang kabur dan noda tinta untuk melicinkan tepi di mana rangka memenuhi subjek.

STEP 7


Sekarang masa untuk menambah bayang-bayang. Cara yang saya lakukan adalah dengan alat airbrush yang ditetapkan kepada kelegapan kira-kira 60-70%, bekerja pada lapisan latar belakang supaya bayang-bayang akan menjadi dalang di sebalik semua. Cat sepanjang dua pinggir kerangka, cuba sepadan dengan sebaik-baiknya anda boleh pencahayaan dari foto asal.

Seterusnya, tambah bayang-bayang kepada subjek di luar kerangka dengan cara yang sama. Apabila anda melakukan ini, ia membantu untuk mempunyai gambar terbuka yang asal supaya anda boleh merujuk
http://www.blogger.com/img/blank.gif

STEP 8


Teknik akhir. Cuba menambah variasinya sendiri, seperti beberapa bingkai, corak atau gambar di latar belakang, dll bermunculan.


SUMBER

No comments:

ENTRI TERKINI

Grab the widget  IWeb Gator
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KONGSI BLOG ANDA

IKLAN